poniedziałek, 2 lutego 2015

Dwie książki, które warto przeczytać

Na zajęciach, które prowadzę, a w których uczestniczą rodzice i dzieci, czyli Przytulanki i Wygibasy, oprócz wspólnych zabaw rozmawiamy też z rodzicami o wychowaniu. Polecam często rodzicom artykuły i książki, po które warto sięgnąć. Kiedyś któraś z mam mnie spytała o takie pozycje, które moim zdaniem należy koniecznie przeczytać.
Oto odpowiedź! :)



Wychodząc naprzeciw temu, że mamy mają naprawdę niewiele wolnego czasu i że trudny język i gabaryty niektórych poradników mogą odstraszać przygotowałam dwie książki, których lekturę warto mieć za sobą, a przy okazji są dobrze napisane, bardzo praktyczne i bardzo aktualne (mimo, ze jedna z nich pierwsze swoje wydanie miała wiele lat temu)

Pierwsza to książka A. Faber i E. Mazlish "Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci"

Sfabularyzowany poradnik. Więc z jednej strony czytelnik może śledzić fabułę, rozwój konkretnych postaci, a z drugiej strony wyciągnąć wiele dobrych intuicji, rad. Dużo jest w niej słów o komunikacji, o uczuciach, czyli jako, że tematy te przewijają się w życiu człowieka przez całe życie, jest to idealna książka dla rodziców dzieci w rożnym wieku- od niemowlaka do nastolatka.
Myślę, że dobrą zachętą do przeczytania tej pozycji może być fakt, że wiele lat temu moje zainteresowanie tematem wychowania zaczęło się właśnie od tej książki. Do tej pory ten poradnik robi na mnie wrażenie :)




Druga to pozycja, którą warto przeczytać będąc jeszcze w ciąży! :)
P.Druckerman "w Paryżu dzieci nie grymaszą"
Dobrze napisana historia, z wieloma zabawnymi komentarzami i ciekawymi poradami- często niby są one oczywiste, a tak naprawdę w praktyce okazują się bardzo odkrywcze. Książka bardzo na czasie, bardzo popularna, ale (wbrew obiegowym opiniom, że to co popularne to często jest kiepskiej jakości) warta polecenia. Znam kilka (szczególnie tych młodych i początkujących mam), którym zmieniła...może nie życie, ale na pewno podejście do wielu kwestii związanych z maluszkiem.





Tutaj fragment książki, który kiedyś na blogu przywołałam:
http://lalobadladzieci.blogspot.com/2014/05/cwiczenia-z-cierpliwosci.html









Miłego czytania! Miłego wychowywania! :)
Ewa Kopyść- pedagog, prowadząca zajęcia Przytulanki i Wygibasy
www.lalobadladzieci.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz